1. Które wodorotlenki rozpuszczają sie w wodzie i co z nią tworzą?
2.Jak zmienia się barwa papierka uniwersalnego w zasadzie i od czego to zalezy?
3.Jak barwią papierek uniwersalny kwasy i od czego to zalezy?

Na dzisiaj mi potrzebne . Prosze szybko! :D DZIEKI

2

Odpowiedzi

2010-03-03T17:47:52+01:00
1.
Wodorotlenek sodu
wodorotlenek potasu
wodorotlenek wapnia
2.
w zasadzie barwi się na zielono
3.
W kwasie barwi się na czerwono

Stosując te wskaźniki można wykryć obecność kwasu lub zasady.
Nie wiem czy dobrze...
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T23:01:09+01:00
1. Wodorotlenki, które rozpuszczają się w wodzie:
- LiOH (wodorotlenek litu)
- NaOH (wodorotlenek sodu)
- KOH (wodorotlenek potasu)
- NH₄OH (wodorotlenek amonu)

2. Papierek uniwersalny pod wpływem zasad barwi się na zielono (może być też niebieski). Zależy to od stężenia jonów w roztworze. W roztworach wodorotlenków (zasadach) przeważają aniony wodorotlenkowe (liczba H⁺ < liczba OH⁻) i dlatego roztwór posiada odczyn zasadowy co powoduje zmianę barwy papierka na zielony.

3. Papierek uniwersalny pod wpływem kwasów barwi się na czerwono. W roztworach kwasów występuje nadmiar kationów wodoru (liczba H⁺ > liczba OH⁻) dlatego roztwór kwasu posiada odczyn kwaśny co powoduje zmianę barwy papierka na kolor czerwony.

Tylko tyle wiem na ten temat, nie gwarantuję, że jest dobrze ;p
5 4 5