Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T17:53:46+01:00
Promieniowanie alfa to rodzaj promieniowania jonizującego cechującego się małą przenikalnością.
Promieniowanie beta (promieniowanie β) - to jeden z rodzajów promieniowania jonizującego wysyłanego przez promieniotwórcze jądra atomowe podczas przemiany jądrowej.
Promieniowanie gamma – wysokoenergetyczna forma promieniowania elektromagnetycznego. Za promieniowanie gamma uznaje się promieniowanie o energii kwantu większej od 2,42 EHz
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T17:54:24+01:00
Promieniowanie alfa to promieniowanie jąder atomowych helu. cechuje się małą przenikalnością. Liczba masowa zmniejsza się o 4, a liczba atomowa zmniejsza się o 2.

promieniowanie beta to strumień elektronów. Liczba masowa się nie zmienia, a liczba atomowa zwiększa się o 1

promieniowanie gamma (to dziwne ,,y" ;P) to strumień elektromagnetyczny. Liczba masowa i atomowa nie ulegają zmianie.
9 4 9