(prosze o obliczenia jesli beda potrzebne lub krotkie wyjasnienie odpowiedzi)
1.Jaką prędkość osiągnie ciało spadające swobodnie po 3 s lotu?
A 7m/s
B 15m/s
C 30m/s
D 45m/s

2. Lokomotywa wjeżdża na górę, ciągnąc wgon. Wówczas:

A. lokomotywa ciagnie wagon w przód silniej niż wagon lokomotywę w tył
B. lokomotywa ciagnie wagon taką samą siłą, jak wagon lokomotywę w tył
C. wagon w ogóle nie ciągnie lokomotywy, ponieważ nie ma silnika
D. lokomotywęciągnie w tył tylko siła ciężkości, a nie wagon

3.Zjawisko odrzutu wykorzystuje się do napędu:

A. tylko samolotów odrzutowych
B. zarówno samolotów odrzutowych, jak śmigłowych
C. tylko samolotów śmigłowych
D. tylko helikopterów

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T18:05:52+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:08:09+01:00
V=g*t t=3s g=10m/s
v=10*3=30m/s

lokomotywa ciagnie wagon w przód silniej niż wagon lokomotywę w tył

zarówno samolotów odrzutowych, jak śmigłowych
6 4 6