Zad. 1

Kasia podzieliła tort urodzinowy na 12 równych części. Każdy z uczestników przyjęcia zjadł 1 kawałek tortu. Ile było osób, jeżeli zjedzono 3/4 tortu?

Zad. 2

Grzegorz i Andrzej czytali taką samą książkę, która miała 120 stron. W ciągu jednego dnia Grzegorz przeczytał 40 stron książki, a Andrzej 2/3 książki. Który z nich przeczytał większą część książki?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:07:59+01:00
12*3/4=9

na przyjeciu bylo 9 osob.

zad.2
120 stron
Grzegorz-40 stron
Andrzej 2/3

120-40=80
120*2/3=80

oboje przeczytali po tyle samo
2010-03-03T18:08:58+01:00
1)3/4 z 12 = 9
9kawałków - 9 osób
2)120 - 40= 80 stron GRZEGORZ
2/3 z 120=80 stron ANDRZEJ