Odpowiedzi

2010-03-03T18:10:03+01:00
Skorka Chroni od niekorzystnych czynników zewnętrznych
obojnak: organizm, Który ma żeńskie i męskie narządy płciowe
Rozdzielnio płciowość: Organizmy Dzielą się na męskie i żeńskie
Dymorfizm płciowy- Różnice pomiędzy przedstawicielem męskim a przedstawicielem żeńskim :P
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:15:50+01:00
Kutykula – zwana też nabłonkiem, jest to cienka warstwa kutyny, która pokrywa zewnętrzną powierzchnię liścia (skórkę), owocu i zielonych łodyg. Podstawową funkcją kutykuli jest zabezpieczenie rośliny przed nadmierną utratą wody i promieniami nadfioletowymi. Kutykula może być przepojona woskami, co potęguje jej działanie. Kutykula wzmaga również mechaniczną trwałość komórki. Wykształcona jest szczególnie mocno u roślin żyjących w suchym klimacie.
Obojnak – określenie osobnika posiadającego cielesne cechy dwojga płci.
Rozdzielnopłciowość, gonochoryzm – zjawisko występowania w obrębie jednego gatunku osobników dwóch odmiennych płci: samca i samicy. Jeden osobnik wytwarza tylko jeden rodzaj gamet.
Dymorfizm płciowy – jeden z rodzajów dymorfizmu przejawiający się różnicami w morfologii, fenotypie samicy i samca jednego gatunku
1 5 1