Odpowiedzi

2010-03-03T18:16:34+01:00
Był on tytanem.Lepił ludzi z gliny.Jednak to stworzenie było słabe, wątłe i zagubione.Tytan, chcąc pomóc człowiekowi, skradł więc ogień z Olimpu.Pomógł też ludziom w rozwoju, pokazując im jak mają tego ognia używać.Nauczył korzystać z darów przyrody, przewidywać pogodę. Stał się więc Prometeusz nauczycielem ludzi.Jednak Bogom nie podobało się jego postępowanie: za karę został on przywiązany do skał.Codziennie przylatujący tam orzeł (lub sęp według innej legendy) wyjadał mu wątrobę, która przez noc odrastała.
POZDRAWIAM (CHYBA DOBRZE ) daj naj :)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T18:18:35+01:00
Jest tego dużo ale znalazłem bardzo dobre opracowanie ---> http://www.sciaga.pl/tekst/21856-22-prometeusz