Zapisz wyrażenia algebraiczne;
a)czwarta część różnicy liczby a i b
b)suma podwójnej liczby a i potrojonej liczby b
c)kwadrat sumy liczby x i y
d) ile kół ma x samochód i y rowerów
e) ile nóg ma a kura ,b świń i c koni
f) ile lat mają w sumie x15 latek,x13 latek i jedna 11 latka

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:38:51+01:00
A) 1/4(a-b)
b) 2a + 3b
c) (x + y)do kwadratu
d) 4x + 2y
e) 2a + 4b +4c
f) 15x + 13x + 11
2 5 2
2010-03-03T18:42:29+01:00
A) (a-b)/4
b)2a+3b
c)(x+y)*(x+y)
d)koła samochodów 4x
koła rowerów 2y

4x+2y
e) 2a+4b+4c
f)x15+x13+11=28x+11
1 1 1