Przekształć podany plan wydarzeń tak,aby powstały zdania oznajmujące

1.Narodziny braci
2.Bracia karmieni przez zwierzęta
3.Wędrówka braci
4.Na potkanie góry
5.Droga zagrodzona przez dąb
6.Spotkanie z człowieczkiem
7.Lot na kobiercu
8.Podarowanie trzewiczków
9.Przylot do miasta
10.Ogłoszenie króla o zabiciu smoka
11.Wyprawa bliźniaków do smoczej jamy
12.Ponowne spotkanie małego człowieczka
13.Przestroga człowieczka
14.Posłuchanie dobrej rady
15.Bitwa ze smokiem
16.Śmierć smoka
17.Oddanie córek w ręce Waligóry i Wyrwidęba
18Szczęśliwe życie braci

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:41:18+01:00
1. Bracia się narodzili
2.Zwierzęta karmią braci
3. Bracia wędrują
4. Spotykają na swej drodze górę
5. Dąb zagradza drogę
6. Spotykają człowieczka
7.L Lecą na kobiercu
8. Podarowują trzewiczki
9.P Przylatują do miasta
10.Król ogłasza zabicie smoka
11. Bliźniacy wędrują do smoczej jamy
12. Ponownie spotykają małego człowieczka
13. Człowieczek ostrzega
14.Słuchają dobrej rady
15. Walczą ze zmokiem
16.Smok umiera
17.Oddają córki w ręce Waligóry i Wyrwidęba
18. Bracia żyją szczęśliwie
6 4 6
2010-03-03T18:45:20+01:00
1.Bracia zostali narodzeni.
2.Bracia zostali karmieni przez zwierzęta.
3.Bracia wędrowali.
4.Bracia wyruszają na spotkanie góry,
5.Dąb zagrodził drogę bracią.
6.Bracia spotkają człowieka.
7.Bracia lecą na kobiercu.
8.Braciom podarowano trzewiki.
9.Bracia przyjecieli do miasta.
10.Król ogłasza o zabiciu smoka.
11.Bliżniacy wyruszyli do smoczej jamy.
12.Bracia ponownie spotkali małego człowieka.
13. Człowieczek przestrzega braci.
14.Bracia posłuchali dobrej rady.
15.Bracia zaczeli bitwe ze smokiem.
16.Smok umarł.
17.Król oddał córki w ręce Waligóry i Wyrwidęba.
18.Bracia dzczęśliwie żyja.
4 3 4