Zadanie 1
Wpisz obok zdań odnoszących się do pogody literę P, natomiast obok zdań charakteryzujących klimat literę K.

a) Dziś wieje silny wiatr, ale jest słonecznie.

b) Najniższe wartości temperatury powietrza w Polsce notowane są zimą.

c) W środkowej Afryce średnie roczne amplitudy temperatury powietrza należą do najmniejszych na kuli ziemskiej.

d) Dawno nie było takiej burzy jak dzisiaj.

e) Do Rzymu najlepiej pojechać latem, gdyż o tej porze roku rzadko pada tam deszcz.

f) Wczorajsza mgła utrudniała jazdę kierowcom.

g) W południowo- wschodniej Australii roczna suma opadów atmosferycznych wynosi około 1000 mm.

h) Synoptycy przewidują, że jutro wystąpią intensywne opady śniegu.


zadanie 2
Wymień nazwy czterech zawodów, których wykonywanie byłoby bardzo trudne, a czasami nawet niemożliwe, bez dokładnej prognozy pogody.

zadanie 3
Wyjaśnij dlaczego himalaiści zabierają ze sobą na wyprawy w najwyższe góry świata:

a) butlę tlenową -
b) czekan i raki
c) puchową kurtkę i ciepłe rękawice
d) okulary lodowcowe

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:44:47+01:00
1.
a) P
b) K
c)K
d)P
e)K
f)P
g)K
h)P
2.
-praca na wysokosciach,
-kierowca
-żeglarz
-pilot
3.
a) ponieważ w wysokich partiach gór powietrze jest rozrzedzone i ciężko sie tam oddycha
b)aby łatwo było sie wspinac po oblodzonych i stromych zboczach gór
c)ponieważ w wysokich górach temperatura spadam dużo poniej 0stopniC
d) --
14 4 14
2010-03-03T18:51:12+01:00
A-k
b-p
c-k
d-p
e-k
f-p
g-p
h-p
Zad 2
Sportowiec,rolnik,kierowca,kominiarz
Zad3
a)butla tlenowa pomaga oddychać w górach
b)czekan i raki ułatwiają wspinaczkę po stromych stokach-ułatwiają chodzenie po śniegu i po lodzie.
c)puchową kurtkę i ciepłe rękawice chroni przed odmrożeniem
d)okulary lodowcowe chronią przed opadami sniegu
9 2 9