Odpowiedzi

2010-03-03T18:47:36+01:00
1. Energią potencjalną nazywamy energię ciała pozostającego w spoczynku.

2. [Ep]=[J=(N*m²)/s²]

3. Ep=mgh
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:51:41+01:00
Ep=m*g*h - wzór

pojęcie:
energia potencjalna to rodzaj energii mechanicznej. Zależy ona od położenia jednego ciała względem drugiego. Gdy położenie to ulega zmianie zmienia się rwnież energia potencjalna

jednostka energii:
dżul - J