Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:51:39+01:00
X - masa całego roztworu
10% = 0,1
czyli masa soli = 0,1x

Roztwór = woda + znajdująca się w nim sól:

x = 1,8 + 0,1x
0,9x = 1,8
x = 2

2 * 0,1 = 0,2 kg soli
56 4 56
2010-03-03T18:52:49+01:00
Mr=masa roztworu=m wody+ms
ms=masa soli
cp=10%

(ms/mr)*100=cp
(cp*mr)=100ms
100ms=10*(1,8+ms)
100ms=18+10ms
90ms=18
ms=18/90
ms=0,2 (kg)
0,2kg=200g
nalezy dodac 200g soli
17 2 17