Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:56:43+01:00
2x+y=8
x+30y=63

y=8-2x

x+30(8-2x)=63
x+240-60x=63
-59x=63-240
-59x=-177
x=177:59
x=3

y=8-2×3=2

odp. x=3
y=2
1 5 1
2010-03-03T19:08:11+01:00
2x+y=8 używam metody podstawiania
x+30y+63 czytli zastępuje "y"

y=8-2x

2x+8-2x=8
x+30*(8-2x)=63

8=8
x+240-60x=63
(-59x)=(-177) /:59
x=3

y=8-2x
y=8-2*3
y=8-6
y=2

wydaje mi sie ze jest dobrze...
na wszelki wypadek napiszę ci tez sprawdzenie:
2x+y=8 wiec podstawiamy "x" i "y" i wynik to:
2*3+2=8 teraz jestem pewna ze rownanie rozwiazalam prawidlowo.
* oznacza razy
bardzo prosze o naj. prozdrawiam.