Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z 15 zadań. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo?? prosze o rozwiązanie całego równania

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T18:56:48+01:00
15 - wszystkie zadania
x - ilość poprawnych odpowiedzi
15 - x - ilość błędnych odpowiedzi

5x - 2(15 - x) = 54
5x - 30 - 2x = 54
5x + 2x = 54 + 30
7x = 84 /: 7
x = 12


Odp: Szymon rozwiązał 12 zadań prawidłowo.
2010-03-03T19:00:44+01:00
X-zadania 5 punktowe
y-zadania za które traci się 2 punkty
{x+y=15
{5x-2y=54
{x=15-y
{5(15-y)-2y=54
{x=15-y
{75-5y-2y=54
{x=15-y
{21=7y
{x=15-y
{y=3
15-3=12
{x=12
{y=3
Odp.:Prawidłowo rozwiązał 12 zadań.


Ps:Proszę o najlepsze
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T19:15:37+01:00
15-pytań
5-dobra odpowiedz
-2-zła lub brak odpowiedzi
Szymon odpowiedział na 12 pytań dobrze ponieważ
5 razy 12 to 60 punktów
2 razy 3 to 6 punktów
60 - 6 to 54 punkty
Czyli 12 dobrych odpowiedzi