Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T19:54:35+01:00
A) Na3PO4:
1. 6Na + 2H3PO4 ----> 2Na3PO4 + 3H2
2. 3Na2O + 2H3PO4 ----> 2Na3PO4 + 3H2O
3. 6Na2O + P4O10 -----> 4Na3PO4
4. 3NaOH + H3PO4 -----> Na3PO4 + 3H2O
5. 12NaOH + P4O10 -------> 4Na3PO4 + 6H2O

b) MgCl2:
1. Mg + 2HCl ----> MgCl2 + H2
2. MgO + 2HCl ----> MgCl2 + H2O
3. Mg + Cl2 -----> MgCl2
4. Mg(OH)2 + 2HCl ----> MgCl2 + 2H2O
6 4 6
2010-03-06T00:45:28+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) Na3PO4
2H3PO4 + 6Na---->2Na3PO4 + 3H2
2H3PO4 + 3Na2O---->2Na3PO4 + 3H2O
2H3PO4 + 3NaOH---->Na3PO4 + 3H2O
P4O10 + 6Na2O---->4Na3PO4
P4O10 + 12NaOH---->4Na3PO4 + 6H2O

b) MgCl2
2HCl + Mg---->MgCl2 + H2
2HCl + MgO---->MgCl2 + H2O
2HCl + Mg(OH)2---->MgCl2 + 2H2O
Mg + Cl2---->MgCl2
5 2 5