Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T19:07:32+01:00
Dane:
Pp= 49 cm2
h= a +3cm

Szukane:
Pc =?

Rozwiązanie:

1. Obliczam długość podstawy.
P= a2
49 cm2 = a2
a=7 cm

2. Obliczam wysokość ściany bocznej
h= a+3
h= 10 cm

3. Obliczam pole całkowite ostosłupa.
Pc=a2 + 4 * 1/2 a * h
Pc= 49 + 2 * 70
Pc= 189 (cm2)

Odpowiedź: Pole powierzchni całkowitej tego ostrosłupa wynosi 189 cm2.
2010-03-03T19:07:33+01:00
Pole podstawy Pp=49cm²
Podstawą jest kwadrat więc krawędź podstawy to a= √49=7 cm
Wysokość ściany bocznej to h=a+3 czyli h=7+3=10 cm
Pole całkowite to
Pc=Pp + 4*1/2 * a*h
Pc=49 +2*7*10
Pc=49+140
Pc=189 cm²