Odpowiedzi

2010-03-03T19:02:50+01:00
Powiesc - utwor ktory posiada narratora, jest bardzo rozbudowana.
Krzyzacy Henryka Sienkiewicza sa powiescia historyczna poniewaz znajduje sie w niej wiele opisow walk i sa przedstawione prawdziwe wydarzenia z historii.
2010-03-03T19:03:35+01:00
Powieść jest to gatunek literacki pisany prozą. Zawiera dużo wątków. Powieść to także utwór narracyjny. "Krzyżacy" Henryka Sienkiewicza to powieść, ponieważ zawiera wydarzenia i postacie historyczne, np. Królowa Jadwiga. Wydarzenia: Bitwa pod Grunwaldem.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T19:06:07+01:00
Powieść to jeden z gatunków literackich, inaczej zwany romansem, którego rozbudowany ciąg zdarzeń omawia narrator.

Krzyżacy to powieść historyczna, ponieważ:
-występuje tam wątek miłosny, m.in. Zbyszko z Danusią; później Zbyszko z Jagienką;
-zdarzenia komentuje narrator;
-bardzo rozbudowany ciąg zdarzeń;
-opisywane są rzeczywiste wydarzenie historyczne.