Zad.1 Rozwiąż równania.

a)4x-3=3x+5
b)5x+2=7-3x
c)3(x-1)=0
d)-6(x+1)=0
e)-7(x-2)=3x-1
f)4(x-1)=6(1+x)

Zad.2 Rozwiąż równania.

a)0,2x+0,3=-0,5
b)0,4+0,25x=-2
c)2,1-0,3x=0,4x
d)-1,5x-3=0,2x+6


Proszę o szybką odpowiedź i dokładne rozwiązanie zadania .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T19:11:40+01:00
Zad.1 Rozwiąż równania.

a)4x-3=3x+5
x=8
b)5x+2=7-3x
8x=5 /:8
x=5/8
c)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=3 /:3
x=1
d)-6(x+1)=0
-6x-6=0
-6x=6 /:(-6)
x=-1

e)-7(x-2)=3x-1
-7x+14=3x-1
-10x=-15 /:(-10)
x=1,5
f)4(x-1)=6(1+x)
4x-4=6+6x
-2x=10 /:(-2)
x=-5

Zad.2 Rozwiąż równania.

a)0,2x+0,3=-0,5
0,7x=-0,3 /*10
7x=-3 /:7
x=-3/7

b)0,4+0,25x=-2
+0,25x=-2,4 /:0,25
x=-9,6
c)2,1-0,3x=0,4x
-0,7x=-2,1 /:(-7)
x=0,3
d)-1,5x-3=0,2x+6
-1,7x=9 /*(-10)
17x=-90 /: (17)
x=-5 i 5/17


1 5 1
2010-03-03T19:12:36+01:00
1)
a)4x-3=3x+5
4x-3x=5+3
x=8
b)5x+2=7-3x
5x+3x=7-2
8x=5
x=⅝
c)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=3
x=1
d)-6(x+1)=0
-6x-6=0
-6x=6
x=-1
e)-7(x-2)=3x-1
-7x+14=3x-1
-7x-3x=-1-14
-10x=-15
x=⅔
f)4(x-1)=6(1+x)
4x-4=6+6x
4x-6x=6+4
-2x=10
x=-5
2)
a)0,2x+0,3=-0,5
0,2x=-0,8
x=-4
b)0,4+0,25x=-2
0,25x=-2,4
x=-9,6
c)2,1-0,3x=0,4x
2,1=0,7x
0,1x=0,3
x=3
d)-1,5x-3=0,2x+6
-1,7x=9
x=5 5/17(pięć i pięc siedemnastych)[tak jest bo nie ma takiego ułamka w menu:D]



1 3 1