Do wczoraj na podwórku było 5 razy więcej ławek zielonych niż niebieskich. Dzisiaj dostawiono jedną ławkę niebieską i jedną zieloną i teraz ławek zielonych jest 3 razy więcej niż niebieskich. Ile jest ławek na podwórku ?

Bardzo proszę o pomoc !!!! PILNE !!!!! Z góry dziękuje :)

2

Odpowiedzi

2010-03-03T19:09:25+01:00
Wczoraj

Zielone 5*x
Niebieskie x

Dzisiaj
Zielone 5*x +1
Niebieskie x+1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T19:10:05+01:00
X - ilość ławek zielonych wczoraj
y - ilość ławek niebieskich wczoraj
Mamy
x = 5 y
x +1 = 3*( y +1)
-------------------
5y +1 = 3y + 3
5y - 3y = 3 - 1
2y = 2
y = 1
x = 5*1 = 5
x+1 + y +1 = 5+1 + 1 +1 = 8
Odp.Teraz na podwórku jest 8 ławek.
6 zielonych i 2 niebieskie.