Oblicz pola powierzchni graniastosłupów prostych , których rysunki przedstawiono poniżej.Prosze pomużcie bo mam z tego 1 i musze to poprawic a jak nie to bede miała na koniec 1 :( prosze pomuzcie . to musi byc pole podstawy , pole boczne i całkowite.

2

Odpowiedzi

2010-03-03T19:17:17+01:00
Pc(pole całkowite)=Pb(pole boczne)+Pp(pole podstawy)
a)
Pb=1/2*4cm*6cm*2+5cm*8cm*2
Pb=2cm*6cm*2+40cm*2
Pb=12cm*2+80cm
Pb=24cm+80cm
Pb=104cm2
Pp=6cm*8cm
Pp=48cm2
Pc=104cm2+48cm2
Pc=152cm2
b)
Pb=1/2*12dm*(5dm+10dm)*2+11dm*13dm+11dm*12dm
Pb=6dm*15dm*2+143dm+132dm
Pb=180dm+275dm
Pb=455dm2
Pp=10dm*11dm+5dm*11dm
Pp=110dm+55dm
Pp=165dm2
Pc=455dm2+165dm2
Pc=620dm2
26 3 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T19:18:02+01:00
A) P=2Pp + Pb Pp=(a*h)/2 Pp=(4*6)/2 Pp=12 Pb=a*b Pb=2*(8*5)+8*6 Pb=128 cm2 P=12+128=140cm2
b)P=180+55+132+110+143=620dm2
22 3 22