A)
W tajemniczych okolicznościach znikneły 44g. czekolady, co stanowi 40% tabliczki. Ile ważyła ta tabliczka czekolady ??

B) Z niezrozumiałych powodów 24 uczniów myśli wyłącznie o wakacjach.Stanowią oni 80% klasy. Ile uczniów licy ta klasa??

C)
W czerwcu z niejasnych przyczyn rachunek telefoniczny pani Ksi wyniósł aż 550zł, co stanowiło 250% rachunku z maja.Ile złotych zapłaciła pani Ksia w maju ??

(za pomocą równań)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T18:13:07+02:00
a) 44g= 40% | : 40
1.1g=1% | x 100
110g= 100%

b) 24 = 80% | :80
0.3= 1% | x 100
30=100%

c) 550zł=250% | : 250
2.2zl= 1% | x 100
220zl= 100%
2009-10-20T18:14:40+02:00
44g-40%
11g-10%
110g-100%

24-80%
12-40%
6-20%
30-100%

550zł-250%
110zł-50%
220zł-100%