Odpowiedz na pytania:
1. Przydomek zwyciezcy spod Poitiers
2. Rodzaj pisma wprowadzony za rzadow Karola Wielkiego
3. Zarzadca dworu w czasach panowania dynastii Merowingow
4. Stolica państwa Franków, znana m.in. ze wspaniałego dworu cesarskiego
5. Srebrna moneta wprowadzona przez Karola Wielkiego
6. teren nadgraniczny w królestwie Franków, narażony na ataki wroga
7. Przeciwnicy, z którymi Frankowie toczyli walki na Półwyspie Iberyjskim
8. Władca frankijski, który w 496 r. przyjął chrzest
9. Jedna z siedmiu sztuk wyzwolonych

To jest zadanie 4 ze strony 85 w cwiczeniach od historii dla klasy I gimnazjum wydawnictwo nowa era tytul ,,Śladami przeszłości''

Prosze o szybka odpowiedz dam naj

2

Odpowiedzi

2010-03-03T19:28:14+01:00
1 Karol Młot
2 Minuskuła Karolińska
3 Majordomus
4 Akwizgran
5 Denar
6 Marchia
7 Saraceni
8 Chlodwig
9 Gramatyka
68 2 68
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:36:08+01:00
1. Młot
2. Minuskuła
3. Majordom
4. Akwizgran
5. Denar
6. Marchia
7. Arabowie
8. Chlodwig
9. Retoryka

Hasło: MARGRABIA
175 4 175