Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka a ile Jacek. prosze o rozwiązanie całego równania

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T19:21:34+01:00
Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy wiecej kasztawnów niz Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieli by tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka a ile Jacek?
J - kasztany JAcka
A - kasztany Agnieszki
J=3A
J-15 = A+15

3A -15 = A +15
2A=30
A=15
J =45
1 1 1
2010-03-03T19:22:01+01:00
Jacek=3x -------- 3*15=45
agnieszka=x ----------15
3x-15=x+15
2x=30
x=15


2010-03-03T19:32:28+01:00
Jacek x
Agnieszka 3x

Jacek =15
Agnieszka = 45