Samochód mający dostarczyć do Kocich Łapek pilną przesyłkę na godzinę 14:00 , wyjechał z Żabiego Oczka o godzinie 10:00 z prędkością 60 km/h. Po dwóch godzinach jazdy, dokładnie w połowie trasy, samochód się zepsuł. Naprawa trwała pół godziny. Z jaką prędkością powinien teraz jechać samochód z przesyłką, aby zdążyć na czas?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T18:23:18+02:00
60km/h * 2 godz = 120 km - przejechał i tyle samo mu zostało
2 godz - 30 minut = 1,5h
120 km/h : 1,5 h = 80 km/h

Żeby zdążyć na czas z przesyłką samochód musi teraz jechać ze stałą prędkością 80 km/h.
Pozdrawiam i polecam sie na przyszłość ;)
12 4 12
2009-10-20T18:25:04+02:00
Jechał 2 godziny z prędkością 6o na godzine czyli przejechał 120 km.Potem naprawa 30 min czyli ma przejechać 120 km w 90 min.Musi jechać 80 km/h.
2 3 2