Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T19:25:05+01:00
Tak , ale tylko tam gdzie toczą sie konflikty zbrojne. Oczywiście odgrywa duża rolę w krajach które podpisały konwencje humanitarne , np. konwencje genewskie
4 4 4
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T19:26:00+01:00
Organizacją uniwersalną o największym zasięgu jest współcześnie Organizacja Narodów Zjednoczonych. Za datę jej powstania przyjmuje się dzień 22 października 1945 r., kiedy to weszła w życie tzw. Karta Narodów Zjednoczonych (Karta NZ), będąca podstawowym aktem prawnym regulującym cele, zasady działania i strukturę ONZ.
· utrzymanie międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa,
· rozwijanie współpracy międzynarodowej dla rozwiązania problemów gospodarczych, społecznych, kulturalnych i humanitarnych,
· ochrona praw i godności człowieka,
· rozwijanie przyjaznych stosunków między narodami, opierając się na zasadach równouprawnienia i samostanowienia narodów,
· utrzymanie międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa,
· rozwijanie współpracy międzynarodowej dla rozwiązania problemów gospodarczych, społecznych, kulturalnych i humanitarnych,
· ochrona praw i godności człowieka,
· rozwijanie przyjaznych stosunków między narodami, opierając się na zasadach równouprawnienia i samostanowienia narodów,
1 1 1