Zmieszano 24 g glinu z taką samą ilością siarki, a następnie mieszaninę ogrzewano.
a) Który z substratów przereagował w całości?
b) Jaki był nadmiar drugiego z substratów?
c) Oblicz, ile gramów produktu otrzymano w wyniku tej reakcji chemicznej.

Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

Błagam szybko!!!!!!!!!!! na jutro!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-03T19:38:55+01:00
2 Al + 3S ----> Al2S3

mAl=24g
(M) masa molowa Al=27g/mol
27g/mol * 2= 54g/mol

mS=24g
(M) masa molowa S=32g/mol
32g/mol * 3 = 96g/mol

a)

(n) liczba moli glinu = 24/54=0,44 mol
(n) liczba moli siarki = 24/96 =0,25 mol
Odp. W całości przereagowała siarka. (ma mniej moli)

b) Nadmiar glinu to 0,44mol- 0,25 mol=0,19 mol

0,19 mol ------ x [g]
1 mol --------27 g

x=5,13 g
Odp. Nadmiar glinu to 5,13 g.

c) 2Al = 3S---> Al2S3

siarka ----- siarczku glinu

24g ----- x [g]
96g -----150g (Masa Molowa siarczku glinu)

x=37,5g
Odp Otrzymano 37,5g produktu.

Pozdrawiam :)
71 3 71
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:12:04+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MAl=27u
mS=32u
mAl2S3=2*27u+3*32u=150u
a)
2Al + 3S---->Al2S3
2*27g glinu---------3*32g siarki
xg glinu-------------24g siarki
x=54*24/96
x=13,5g glinu
W całości przereagowała siarka

b) Nadmiar glinu to:
24g-13,5g =10,5g glinu

c)
2Al + 3S---->Al2S3
96g siarki-------150g siarczku
24g siarki------xg siarczku
x=24*150/96
x=37,5g siarczku
Otrzymano 37,5g produktu(siarczku)
179 4 179