A) Tworząca stożka o długości 6pierwiastków z sześciu jest nachylona do podstawy pod kątem 45 stopni..Oblicz objętośc stożka
b) Tworząca stożka ma długość 20, a kąt rozwarcia stożka ma miarę 120 stopni ...Oblicz objętośc stożka
Bardzo proszę o jakakolwiek pomoc ...

2

Odpowiedzi

2010-03-03T19:45:40+01:00
A)Dane: wzory: Rozw. 1.l=6√6
L=6√6 V=⅓•r2 • h 2.H=6
kąt-45 r=6 V=12 •6 V=72


nie wiem czy dobrze :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:03:23+01:00
A)
1. Jeśli tworząca ma 6√6 , to promień i wysokość tego stożka mają po 6√3.
2. Obl Pole podstawy
P=πr² P= (6√3)²π P=108π
3. Obl Objętość
V= ⅓ Pp × H V= ⅓ × 108π × 6√3 V= 36π × 6√3 V=216 √3π
Moim zdaniem tak będzie ; )
b)
1. Wyznaczając wysokość tego stożka podzielimy ten kąt 120 ⁰ na pół czyli będzie miał 60⁰ , a stożek będzie nachylony do podstawy pod kątem 30⁰.
Czyli boki będą miały miarę : 20, 10, 10√3
2. Obl Pp
P=πr² P= π (10√3)² P=300π
3. Obl V
V=⅓Pp × H V=⅓ × 300π × 10 V=1000 π