Prosze o pomoc, daje naj.
1. Na wykresie przedstawiono zależność drogi od czasu dla dwóch ciał a i b. które z ciał poruszało się z większą szybkością ? Podaj jakim ruchem poruszało się ciało a, a jakim ciało b.
2. Rowerzysta porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym ze stałą szybkością 5m/s. Uzupełnij tabelkę przedstawiającą zależność drogi przebytej przez rowerzystę oraz wykonaj wykres zależności drogi od czasu dla tego ruchu.
3. Na podstawie wykresu odpowiedz na pytania:
a) Jakim ruchem porusza się ciało na odcinku a, a jaki na odcinku b?
b) Oblicz wartość przyspieszenia na każdym z odcinków.

2

Odpowiedzi

2010-03-03T20:05:40+01:00
1z wieksza sybkoscia poruszalo sie cialo A
obydwa ciala poruszaly sie ruchem jednostajnym prostoliniowym

2 czas 0 1 2 3 4 5
droga 0 5 10 15 20 25

3na odcinku a jednostajnie przyspieszony a na odcinku b jednostajny prostoliniowy
b) odc.a a=v/t =6/3=2m/s2
odc.b nie ma przyspieszenia
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T21:24:44+01:00
Zad.1 Obydwa ciała poruszały się ruchem jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym.
Szybciej poruszało się ciało A, bo w krótszym czasie przebyło większą drogę.

Zad. 2
t| 0|1| 2 | 3 | 4 | 5|
s| 0|5|10|15|20|25|

Wykres będzie prostą przechodzącą przez punkty : (1,5),(2,10),(3,15) itd.

Zad. 3 Na odcinku A ciało porusza się ruchem jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym, a na odcinku B ruchem jednostajnym prostoliniowym.
b) Na odcinku A: a=Δv/Δt a=6/3 a=2m/s²
Na odcinku B: a=0/7 - sprzeczność, czyli brak przyspieszenia.