Klient złożył w banku 50 000 zł na lokacie półrocznej z oprocentowaniem 3,2%. Ile pieniędzy będzie miał na koncie po upływie 2 lat, jeżeli przez ten czas nie wypłaci żadnej kwoty?

odpowiedź to : 52 609,57 zł

proszę napiszcie wszystkie działania jakie robiliście

plisss rozwiążcie !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T18:38:26+02:00
D=k*p*t/ 100
d= 50 000* 3,2%* 0,5 (to jest jedna druga tylko tu nie mozna napisac tak) / 100

d= 800 zl (po skoreniu i obliczeniu ) --- to jest pol roku teraz musisz policzyc 1 rok i 6 miechow tak ze dodasz 800 zl wiec bedzie :
50 800* 3,2%* 1 cala i jedna druga i ci wyjdzie i ta kwote dodasz do 50 000 zl. !

Prosze bardzo :*
1 5 1
2009-10-20T18:40:16+02:00
50 000zł razy 3,2% to 1600
50 000zł + 1600zł= 51 600zł
51 600 razy 3,2% to 1651,20
51 600 + 1651,20 = 53 251.20zł
53 251.20 zł razy 3,2% to 1704,03 zł
53 251,20 zł + 1704,03 zł = 54 955,23zł
54 955,23zł razy 3,2% to 1758,57 zł
54 955,23 zł + 1758,57 zł =56 713,80zł

Wynik: 56 713,80zł!
Chyba źle liczysz. Procent trzeba dodać od każdej oprocentowanej kolejno liczby!

Zrobiłem to ponieważ 3,2% było na poł roku a trzeba było obliczyć na 2!
Wieć 4 razy dodałem oprocentowanie!
1 1 1