Odpowiedzi

2010-03-03T19:49:08+01:00
A) y = 4x²-3x= x(4x-3) ponieważ jest to wielomian i nie jest w postaci ułamka zatem jego dziedziną jest cały zbiór liczb rzeczywistych D= R
b) y = x²+x-1, tak jak poprzednio D=R
c) y = √x+5
to co pod pierwiastkiem nie może być zerem zatem
x+5≠0
x≠-5
D:x∈R/{-5}
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T22:15:22+01:00
A)Nie ma zadnych ograniczen ze wzgledu na x,mozemy tam podstawic jakakolwiek liczbe a wynik za kazdym razem rowniez bedzie rzeczywisty.Nie ma nawet jak zrobic obliczen..

b)to samo co wyzej

c)Pod pierwiastkiem musza byc liczby wieksze od zera(bez zera).
x>0
To tyle!
2010-03-03T22:43:07+01:00
A) y = 4x²-3x
D∈R
b) y = x²+x-1
D∈R
c) y = √x+5
x>0 bo pod pierwiastkiem musza znajdowac sie liczby dodatnie