Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T19:48:48+01:00
Poniewaz Cao to tlenek zasadowy z kwasnymi glebami dadza pH obojetne
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T19:49:56+01:00
Gdy gleba była by kwaśna to by nie rosły na niej rośliny, dlatego stosuje się tlenek wapna (CaO) do zobojętniania, czyli zmienienia pH z poniżej 7 na powyżej, bo to jest granica pomiędzy kwasem, a zasadą.
2010-03-03T19:50:09+01:00
CaO inaczej tlenek wapnia stosuje się właśnie do gleb kwaśnych ponieważ nie szkodzom one naturalnym roślinom