1.Sprowadź ułamki do wspólnego mianownika.Zaznacz ułamek większy.
a)3/4 i 2/5
np.3/4=../20
2/5=../20

b)5/8 i 7/9

c)2/3 i 10/13

d)5/6 i 1/3

e)2/9 i 7/12

f)1/6 i 5/8

2.Sprowadź ułamki do wspólnego licznika.Zaznacz ułamek większy.

a)3/8 i 2/9 b)4/5 i 2/7 c)5/17 i 1/2

3.Porównaj ułamki, wstawiając jeden ze znaków:>, <, =.
a)3/10 i 2/9 b)5/8 i 4/7 c)1/4 i 3/8 d)4/5 i 10/15


2

Odpowiedzi

2010-03-03T19:58:47+01:00
A)3/4 i 2/5
3/4=15/20 i 2/5= 8/20

b)5/8 i 7/9
45/72 i 56/72

c)2/3 i 10/13
26/39 i 30/39

d)5/6 i 1/3
5/6 i 2/6

e)2/9 i 7/12
8/36 i 21/36

f)1/6 i 5/8
4/24 i 15/24



a)3/8 i 2/9
27/72 i 16/72
czyli 3/8>2/9

b)4/5 i 2/7
32/35 i 10/35
czyli 4/5>2/7

c)5/17 i 1/2
10/34 i 17/34
5/17<1/2


a)3/10 i 2/9
27/90 < 20/90

b)5/8 i 4/7
35/56 < 32/56

c)1/4 i 3/8
2/8 > 3/8

d)4/5 i 10/15
12/15 < 10/15
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:07:28+01:00
1.
a)3/4= 15/20
2/5= 8/20

15/20 > 8/20
3/4 > 2/5

3/4 jest większy

b)5/8= 45/72
7/9= 56/72

45/72 < 56/72
5/8 < 7/9

7/9 jest większy

c)2/3= 26/39
10/13= 30/39

26/39 < 30/39
2/3 < 10/13

10/13 jest większy

d)5/6= 5/6
1/3= 2/6

5/6 > 2/6
5/6 > 1/3

5/6 jest większy

e)2/9= 8/36
7/12= 21/36

8/36 < 21/36
2/8 < 7/12

7/12 jest większy

f)1/6= 4/24
5/8= 15/24

4/24 < 15/24
1/6 < 5/8

5/8 jest większy

2.
a)3/8= 6/16
2/9= 6/27

większy jest: 6/16 czyli 3/8

b)4/5= 4/5
2/7= 4/14

większy jest: 4/5

c)5/17= 10/34
1/2= 10/20

większy jest: 10/20 czyli 1/2

3.
a)3/10= 27/90
2/9= 20/90

3/10 > 2/9

b)5/8= 35/56
4/7= 32/56

5/8 > 4/7

c)1/4= 2/8
3/8= 3/8

1/4 < 3/8

d)4/5= 12/15
10/15= 10/15

4/5 > 10/15
5 3 5