Odpowiedzi

2010-03-03T19:56:29+01:00
Pp = a*h / 2
7*6/2
Pp = 21cm
V= Pp*H
V= 21 * 5,5 = 115,5 cm³

Pc: 2*21 + 2(7*5,5) + 2 (6*5,5)
Pc: 42 + 2*38,5 + 2*33
42+ 77+ 66
Pc = 185cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T19:59:14+01:00
Paula 6cm to wysokość a nie 2 bok :) romb ma boki takie same w tym przypadku 7 cm


Spoko :)

Pc = Pp × 2 + Pb
Pp = a × h ÷ 2
Pp = 7 cm × 6 cm ÷ 2 ( 2 można skrócić z 6)
Pp = 21 cm²
2×Pp = 21 cm² × 2
2xPp = 42 cm²

Pb = Lp × H
Lp = 7 cm × 4
Lp = 28 cm
Pb = 28 cm × 5,5 cm
Pb = 154 cm²

Pc = 154 cm² + 42 cm²
Pc = 196 cm²

V = Pp × H
V = 21 cm² ( z pola bryły) × 5,5 cm
V = 115,5 cm³