Odpowiedzi

2010-03-03T19:57:32+01:00
- 3x=2x- 10 _____/+10
-3x+10=2x______/+3x
10=5x_____/ /5
x=2


b)2x-2=7-x____/+x
3x-2=7____/+2
3x=9____/ /3
x=3

h)3(y+6)-y=2(y+9)
3y+18-y=2y+18_____/-2y
y+18-y=18____/-18
y-y=0
0=0
y=0

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:05:25+01:00
Poprostu przerzucaj iksy i igreki na jedną stronę równania a liczby całkowite lub inne (bez iksów i igreków) na drugą stronę równania, przy czym pamiętać trzeba, że jeżeli przerzucasz jakąś liczbę to trzeba zmienić w niej znak na przeciwny np.:

2x +1 = 7 ---> 2x = 7 - 1
1 - 2x = 6 ----> -2x = 6 - 1 itd

Rozwiązanie trochę objaśnię:
a) -3x = 2x - 10 (iksy dajemy na lewo a resztę na prawo)
-3x - 2x = -10
-5x = -10 /:(-5) (obie strony dzielimy przez -5 aby otrzymać "czysty" X)
x=2

b)2x - 2 = 7 - x
2x + x = 7 + 2
3x = 9 /:3 (obie strony dzielimy przez 3)
x = 3

c)3(y + 6) -y = 2(y+9)
Mnożymy wszystko przez siebie tj. 3*y, 3*6, 2*y i 2*9
otrzymujemy:
3y + 18 - y = 2y +18 (przenosimy Y na lewo)
3y -y -2y = 18 - 18
3y - 3y = 18 - 18
0 = 0
4 5 4