Odpowiedzi

2010-03-03T20:02:24+01:00
1.
C6H14 - Heksan
//masa węgla to 12 a wodoru 1
6*12 + 14*1 = 72+14 = 86
//masa wegla w Heksanie to 72 wiec musimy
//ułożyć proporcje
// x to wegiel
86------100
-----=-----
72------- x

x = 100*72/86
x= 7200/86
x= 83,7
//wiec masa wodoru to odjecie
//od całości 83,7%
100-83,7 = 16,3

2.
C8H18 -Oktan
C= 8*12 =96
H= 18*1 = 18
//teraz trzeba zapisać jedną masę obok drugiej
// i skracać jak najwięcej razy się da
96:18 //skracasz przez 2
48:9 //skracasz przez 3
16:3
C:H
Powinno być dobrze =-)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:03:59+01:00
1.
C6H14
mC = 6 * 12u = 72u
mH = 14 * 1u = 14u
Mheksanu = 72 + 14 = 86u

86u --- 100%
14u --- x%

1400/86 = 16.2 (w przybliżeniu) 16%

86u ---- 100%
72u --- x%

7200/86= 83,7(w przybliżenuu) 84%

2.
C8H18
Mc = 12u * 8=96u
Mh = 1u * 18 = 18u

96:18 :3
32:6 :2
16:3