Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:18:26+01:00
EKONOMICZNE: rolnictwo (ukształtowanie terenu, wysokość nad poziomem morza, dostęp do wody, żyzność gleb, klimat) przemysł (występowanie surowców mineralnych, ukształtowanie terenu, klimat, siła robocza). Koncentracja ludności w dużych miastach (łatwy dostęp do pracy, dostęp do służby zdrowia, do kultury, sztuki etc. Koncentracja ludności nad morzami (do 200 km od wybrzeży, bo łagodniejszy klimat, ryboustwo, handel, turystyka.). HISTORYCZNE: kolonizacje (sprzyjają rozproszeniu ludności na świecie), wojny (powodują zmiany liczby ludności na danym terenie), ze zmianą granic. SPOŁECZNO-POLITYCZNE: ekonomiczne (przemieszczenie w poszukiwaniu lepszego życia), polityczne (ze względu na ustrój) religijne(ze względu na wyznanie religijne, Sudan, Irlandia północna, Izrael)
5 3 5
2010-03-03T22:52:37+01:00
Dwie trzecie całej ludności chin żyje na wsi.Wchinach został wprowadzony limit na dzieci,i na rodzinę przypadało jedno dziecko.Na wsi ten limit nie dotyczy i tam jest najwięcej ludzi gdyż potrzebne są ręce do pracy.Od niedawna ten limit zwiększono do 2 dzieci na rodzinę.
5 4 5