Proszę o pomoc :)
Zad 1. Trójkąty ABC i PRS są podobne. Długości boków trójkąta ABC są odpowiednio równe |AB| = 6 cm, |BC| = 10 cm, |AC| = 8 cm. Oblicz obwód trójkąta PRS, jeżeli jego najkrótszy bok ma długość 12 cm.

Zad 2. Długość boków prostokąta są równe 4 cm i 5 cm. Oblicz pole prostokąta do niego podobnego, jeżeli jego obwód jest równy 90 cm.

2

Odpowiedzi

2010-03-03T20:11:04+01:00
Rozwiazanie masz w załączniku :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:13:01+01:00
1.

Skoro najkrótszy bok PRS ma 12 a najkrótszy ABC ma 6 to gdy podzielimy obraz przez figurę czyli 12÷6=2.
Więc IA'B'I=12 IA'B'I=16 a IB'C'I=20
Wiec
L=12+16+20=48

2. dzielisz 18 przez 90 i wychodzi Ci skala czyli 5.

4×5=20
5×5=25
Więc 2×25+2×20=50+40=90
P=a×b
P=25×20=500