Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:01:14+01:00
Wzór na pole trójkata równobocznego: a² √3:4


a²√3:4=9√3/:√3
a²:4=9/×4
a²=36
a=6 = szukany bok trójkata
2010-03-03T20:02:08+01:00
Dane:
P=9√3

szukane:
a=?

wzór:
P= (a²√3):4

9√3= (a²√3):4 |*4
36√3= a²√3 |:√3
36=a²
√36=a
6=a

Odp:
Długość boku tego trójkąta jest równa 6.
2010-03-03T20:02:09+01:00
P=a²√3/4
p=9√3
9√3=a²√3/4 |*4
36√3=a²√3 |:√3
a²=36
a=√36
a=6