Odpowiedzi

2010-03-03T20:07:50+01:00
W żelazku wykorzystywana jest stopa która wydziela ciepło.Stopa wykonana jest z aluminium.Jest w nim wymiennik który wykonany jest z drutu oporowego który jest zatopiony w masie ceramicznej.Temperatura żelazka jest sterowana przez prosty termostat bimetaliczny.


Świetlówka składa sie z rury szklanej,jest odmiana lampy wyładowczej w której światło wydzielane jest przez promieniowanie UV .W szklanej rurze jest Gaz.

Proszeeee;)
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:11:54+01:00
A)zasada działania żelazka-polega na przesuwaniu rozgrzanej do odpowiedniej temperatury stópki żelazka po prasowanej odzieży.
b)zasada działania świetlówki-po włączeniu napięcia przez obwód płynie bardzo mały prąd , gdyż zapłonnik przedstawia bardzo duży opór. Następuje jarzenie neonu zawartego w zapłonniku i jego nagrzewanie . podgrzana blaszka bimetalowa wygina się i dotyka styku.
3 2 3