Odpowiedzi

2010-03-03T20:12:48+01:00
Błony płodowe - błony otaczające zarodek gadów, (owodnia, omocznia, kosmówka, pęcherzyk żółtkowy), połączone z zarodkiem pępowiną. Łożysko tworzy kosmówka kosmata z doczesna podstawną. Błony powstają z zygoty, ale nie stanowią części składowych zarodka.

Wystepuja u Gadów, ssaków i ludzi!
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:16:12+01:00
Błony otaczające płód i płyn owodniowy. Są 3 błony: kosmówka, owodnia i omocznia. Występują u wszystkich organizmów żyworodnych. Funkcje: Ochraniają rozwijający się zarodek przed urazami mechanicznymi i wysychaniem, biorą udział w usuwaniu produktów przemiany materii, zapewniają rozwijającemu się zarodkowi substancje odżywcze, biorą udział w wymianie gazowej.
5 4 5