Odpowiedzi

2010-03-03T20:14:26+01:00
Cn H 2n +1 Cooh =60u
CnH2n+1=15
14n=14
n=1

CH3Cooh=60u
2010-03-03T20:18:06+01:00
Kwas ten to kwas octowy (etanowy)
Wzór sumaryczny CH₃COOH
MczCH₃COOH= C+3*H+C+O+O+H
i podstawiamy
C-12
H-1
O-16

czyli

Mcz= 12+3+12+16+16+1=60
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T22:18:50+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Za C, H, O podstawiam ich masy atomowe
Wzór ogólny kwasów
CnH2n+1COOH=60
12n+2n+1+12+16+16+1=60
14n+46=60
14n=60-46
14n=14
n=1
Za n podstawiam 1 i otrzymuję
CH3COOH---KWAS OCTOWY (ETANOWY)
2 3 2