Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T18:51:04+02:00
Funkcję kwadratową można zapisać na wiele sposobów (w każdym a jest niezerowe):

1. Postać kanoniczna

, gdzie ,

2.Postać iloczynowa

Funkcję kwadratową możemy zapisać w postaci iloczynowej, jeśli . Jest ona w następującej postaci:
, gdzie są miejscami zerowymi naszej funkcji.
Jeżeli , to funkcja ma dwa różne miejsca zerowe

2., to funkcja ma jedno miejsce zerowe

3.
*, funkcja nie przyjmuje wartości największej.

*Gdy amax(x)=yw, funkcja nie przyjmuje wartości najmniejszej.

fmin i fmax to odpowiednio najmniejsza i największa wartość funkcji.

Funkcja kwadratowa przyjmuje największą/najmniejszą wartość .

2009-10-20T18:56:25+02:00
Funkcja – sposób przyporządkowania każdemu elementowi danego zbioru X dokładnie jednego elementu pewnego zbioru Y.