Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:34:31+01:00
Hitlerowi, nie udało się zdobyć Wysp Brytyjskich głównie z przewagi sił alianckich. Przewaga w sferze lotnictwa była duża przechyliła szalę zwycięstwa.


Pomoc Polaków na frontach była wręcz imponująca. Weźmy pod lupę Bitwe o Anglię, gdzie polskie dywizjony 300, 301, 302, 303 i bombowe 307, nie dawały szansy państwom walczącym w osi. Bitwa pod Monte Cassino była również popisem naszych sił 2 korpus polski pod dowództwem Andersa, zdobył klasztor pod Monte Cassino , dając wolną drogę wojskom alianckim na Rzym. Następnym przykładem była obrona Tobruku samodzielnej brygady strzelców karpackich pod dowodztwem Stanisława Kopańskiego w 1941r. Kolejnym Była obrona Narwiku w 1940 r. samodzielnej grupy strzelców podhalańskich pod dowodztwem gen. szyszko-bohusza. Następny przeykład to bitwa pod Lenino oddziałów kościuszkowców 12 X 1943r .
2010-03-03T20:40:12+01:00
Zad 1
hitler zaufał geringowi który nie znał się na strategi powietrznej walki, zlekcewarzyli angielski system radarowy wczesnego ostrzegania oraz potege RAF ( suił lotniczych ).
błędem było wybranie taktyki po przez zastraszenie bombardując miasta.
zad 2
powietrzna bitwa o angliie , obrona tobruku - kampania północno afrykańska, bitwa o monte Casino, londowanie w Normandi, zamkniecie kotła pod fales, wyzwolenie holandi przez brygade pancerną generała Maczka