Zapisz odpowiednie równania
a) Marek zebrał m kg makulatury, Jola o 3 kg więcej, a Ela 3 razy więcej niż Marek. Razem zebrali 28 kg makulatury.
b) W skarbonce jest x pięcdziesięciogroszówek, o 10 więcej dwudziestogroszówek, razem14,60 zł.
c) W ciągu 3 dni wędrowiec przeszedł x kilometrów. Pierwszego dnia przeszedł 1/4 trasy, drugiego dnia o 6 km więcej, a trzeciego dnia o 10 km więcej niż drugiego.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:27:32+01:00
A) m+3m=28
b)x+(x+10)=14.60
c) 1/4x +(1/4x + 6km) + (1/4x +6km+10km)
Mam nadzieję że dobrze.... ;]
1 4 1
2010-03-03T20:28:32+01:00
A)28kg +3m-3+m
b)x*10=14,60
c) nie iwem xD
1 2 1