Odpowiedzi

2010-03-03T20:37:36+01:00
1.Studia rozpoczął na Akademii Krakowiskiej w 1544. W latach 1551-1552 studiował na uniwersytecie w Królewcu.
2.W latach 1555- 1556 przebywał ponownie w Królewcu na dworze arcyksiącia Albrechta Hohenzollerna . W kraju przebywał na dworach , m.in.Tarnowskich, Tęczyńskich i jana Firleja.
3..?
4.Największą pamięc zyskał dzięki Trenom , napisanym po śmierci ukochanej córki Urszulki w 1579 r.

Nie wiem czy dobrze.;D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:55:53+01:00
1.W wieku 14 lat zaczął studia na Akademi Krakowskiej ( uniwersytet Jagieloński). Wiele Podróżował ,poznał Włochy Francję , Niemcy , co wzbogaciło jego wiedzę o świecie i rozszerzyło horyzonty myślowe .
2.Po powrocie do kraju przebywał na dworach magnackich ( Jana Twardowskiego i biskupich ( Filipa Padniewskiego i Piotra Myszkowskiego ). Był również jednym z sekretarzy króla Zygmunta Augusta
3. Nużony życiem dworzanina przeniósł się na stałe do odziedziczonego po ojcu dworu w Czarnolesie , Ożenił się z Dorotą Podlodowską z którą przeżył 10 najszczęśliwszych lat . doczekał się również 6 córek z których 2 zmarły w wczesnym wieku szczególnie ukochanej Urszuli poświęcił cykl trenów a Hannie żałobną fraszkę . Zmarł nagle na atak serca w Lublinie .
4 . Fraszki: do gościa, sen , na starą, raki , na nabożną . Treny od 1 do 19 . Pieśni 25 . Dramat Odprawa Posłów Greckich . ( jako pierwszy w Polsce napisał Dramat ) ;p