Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:31:44+01:00
Rzymianie wymyślili prawo w polowie V w. p.n.e. Budownictwo (akwedukty, drogi rzymskie, monumentalne budowle np. Panteon, Koloseum) Drogi, poczatkowo z drewna, potem z kamienia. Budowa fortyfikacji i maszyn wojennych. Medycyna; ziołolecznictwo, maści, leki w formie pigułek. Sztuka - literatura, rzeźbiarstwo itp. Filozofia.prawo akwedukty kanalizacja drogi systemy nawadniające liczby rzymskie i wiele wiele innych .mam z tego sprawdzzian za tydzień
2010-03-03T20:32:20+01:00
Osiągnięcia Rzymian
- stosowali cegłę łączną cementem
- konstruowali łuki architektury i kapuły
- stosowali podnosili dźwignię
- budowali termy ogrzewane gorącym powietrzem