Uzupełnij :
ostrosłup---liczba wszystkich ścian---liczba wszystkich krawedzi
trójkątny---..........................-----.................................
czworokątny-.......................------................................
pięciokątny-........................------................................
..............-........................------16
trzydziestokątny- ....................---...............................
...................-101 -----...............................

w miejsce kropek wstaw odpoiednie cyfry i litery

zad 2
Odp. tak lub nie
czy ostrosłup moze miec 9 krawedzi?.........
czy ostrosłup moze miec 100 krawedzi?........
czy ostrosłup moze miec 9 ścian?.............
czy ostrosłup moze miec 100 ścian?..........

wynagrodze z gory dzieki !:)




2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T20:35:10+01:00
Trojkatny - 3+1 - 3+3
czworokatny - 4+1 - 4+4
pięciokątny - 5+1 - 5+5
osmiokatny - 8+1 - 8+8 = 16
trzydziestokatny - 30+1 - 30+30
stokątny - 100+1=101 - 100+100

zad 2.
a. nie
b. tak piecdziesieciokatny
c. tak osmiokatny
d. tak dziewiedziesieciodziewieciokatny
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:45:31+01:00
Zad.1.
-trójkątny-4 ściany-6 krawędzi,
-czworokątny-5 ścian-8 krawędzi,
-pięciokątny-6 ścian-10 krawędzi,
-ośmiokątny-9 ścian- 16 krawędzi,
-trzydziestokątny-31 ścian- 60 krawędzi,
-stokętny-101 ścian-200 krawędzi.

zad.2.
-nie,
-tak,
-tak,
-tak.