Odpowiedzi

2010-03-03T20:51:05+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:52:26+01:00
A)
7x-11y=22 |*3
2x+3y=18 |*11

21x-33y=66
22x+33y=54

21x+22x=66+54

43x=110 |/43
x=2.55

7*2,55-11y=22
x=2.55

17,85-11y=22
x=2.55

-11y=-17,85+22
x=2.55

-11y=4,15 |/(-11)
x=2.55

y=-0,37
x=2.55


b)
2x+3y=4 |*(-2)
5x+6y=7

-4x-6y=-8
5x+6y=7

-4x+5x=-8+7

x=-1

2*(-1)+3y=4
x=-1

-2+3y=4
x=-1

3y=2+4
x=-1

3y=6 |/3
x=-1

y=2
x=-1

c)
3x+y=-1
-3x-5y=-7

y-5y=-1-7

-4y=-8 |/(-4)
y=2

3x+2=-1
y=2

3x=-2-1
y=2

3x=-3 |/3
y=2

x=-1
y=2

d)2002x+2004y=2006 |*(-2008)
2008x+2010y=2012 |*2002

-4020016x-4024032y=-4028048
4020016x+4024020y=4028024

-4024032y+4024020y=-4028048+4028024

-12y=-24 |/(-12)

y=2

2002x+2004*2=2006
y=2

2002x+4008=2006
y=2

2002x=-4008+2006
y=2

2002x=-2002 |/2002
y=2

x=-1
y=2