1. Siedziały wróble na strachy na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe, Wtedy po obu stronach siedziało tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróbłe ?
2. na siedziemdziesiąte urodziny dziadka eugeniusza przyjechało 48 osób. Wsród gości było 3 razy więcej dzieci niż dorosłych. Ile było dzieci, a ilu było dorosłych ?
3. Hrabia błaszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów.
[ Ogłaszam grzyborbranie! Zakażdy przyniesiony mi grzyb jadalny zaplace talara. ale za każdy grzyb trujący odbiorę 3 talary]
Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów, Ile zebrał grzybów jadalnych, a ile trujących ?
pomóżcie mi please~! mam to na jtr i wgl nie kminie o co chodzi..błagam o pomoc!

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T08:25:49+01:00
Zad 1)
Dane:
x-wróble na prawym ramieniu
2x-wróble na lewym ramieniu
Szukane:
Ile wróbli siedziało na strachu na wróble ?
Rozwiązanie:
2x-4=x+4 /+4
2x=x+8 /-x
x=8
8+2*8=24
Odp.24 wróbli siedziało na strachu na wróble

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T08:29:40+01:00
Zadanie 1
x- liczba wróbli na prawym ramieniu

2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8

2x=2*8=16

16+8=24

Odp: Na strachu na wróble siedziały 24 wróble.

Zadanie 2
x- liczba dorosłych

x+3x=48
4x=48 |:4
x=12

3x=3*12=36

Odp: Na przyjęciu było 36 dzieci i 12 dorosłych.

Zadanie 3
x- liczba grzybów jadalnych

x-3(50-x)=18
x-150+3x=18
4x=168 |:4
x=42

50-x=50-42=8

Odp: Antek zebrał 42 grzyby jadalne i 8 trujących.
1 5 1