Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T20:40:43+01:00
Metoda podstawiania :
x+2y=11 /- 2y
5x-3y=3

x= 11- 2y
5(11-2y) -3y= 3

x= 11 - 2y
55- 13y = 3 / -55

x= 11- 2y
-13y = -52 /: (-13)

x= 11 - 2y
y= 4

x= 3
y=4

Metoda przeciwnych współczynników:
x+2y=11 /*(-5)
5x-3y=3

-5x -10y = -55
5x-3y = 3

-13y = -52 /:(-13)
5x-3y=3

y= 4
5x - 12 = 3/+12

y=4
5x= 15 /:5

y=4
x= 3
1 5 1
2010-03-03T20:46:51+01:00
X+2y=11/-5
5x-3y=3
-5x-10y=-55
5x-3y=3 dodajesz obie strony
-5x-10y+5x-3y=-55+3
-13y=52
y=-4
x to sobie chyba juz wyznaczysz :))
bierzesz jeden wzor podstawiasz
x=11-2y
2 sposob
x=11-2y
5(11-2y)-3y=3
55-10y-3y=3
55-3=-13y
y=-4

no to x tak samo wyznaczasz
x11-2y i o :))




Pozdrawiam zordka1350


1 5 1