Przekształć poniższe zdania tak, aby zawierały czasowniki w stronie biernej. Skreśl wypowiedzenia, w których nie jest to możliwe.

Nowe stroje Gryffonów błyszczały w słońcu.
Publiczność zachęcała zawodników do gry.
Szukający rzucił się w pogoń za złotym zniczem.
Rozgrywka trwała dwie godziny.
Mecz rozpoczęto punktualnie.
Obrońcy pilnowali słupków bramkowych.
Pałkarze chronili zawodników przed tłuczkami.
Ścigającym udało się zdobyć wiele punktów.

2

Odpowiedzi

2010-03-03T20:39:08+01:00
W słońcu błyszczały nowe stroje gryfonów.
Do gry zawodników zachęcała publiczność.
Za złotym zniczem w pogoń rzucił się szukający.
Dwie godziny trwała rozgrywka.
Punktualnie rozpoczęto mecz.
Słupków bramkowych pilnowali obrońcy.
Zawodników przed tłuczkami chronili pałkarze.
-
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:39:35+01:00
Nowe stroje Gryffonów błyszczały w słońcu. - nie da się
Publiczność zachęcała zawodników do gry. Zawodnicy byli zachęcani do gry przez publiczność.
Szukający rzucił się w pogoń za złotym zniczem. - nie da się
Rozgrywka trwała dwie godziny. - nie da się
Mecz rozpoczęto punktualnie. - Mecz został rozpoczęty punktualnie.
Obrońcy pilnowali słupków bramkowych. - Słupki bramkowe były pilnowane przez obrońców.
Pałkarze chronili zawodników przed tłuczkami. - Zawodnicy byli chronieni przez piłkarzy.
Ścigającym udało się zdobyć wiele punktów. - nie da się
17 4 17